Mi az egyik legégetőbb problémája az egyébként jól működő gyártó, termelő cégeknek
A legtöbb ügyfelünk gyártó, termelő cég, akik a fejlődésükben egy kritikus pontra értek. Ez a pont nem más, mint az a szint, amikor a kialakult termékszortiment minőségi, mennyiségi és határidőre történő gyártása egyre nagyobb kihívást jelent számukra. Ezek a kihívások náluk nem kompetencia, vagy gyártási kapacitásbeli szűk keresztmetszetek. Ez a probléma a tervezési, termelési és üzemeltetési folyamatok átláthatóságát és kontrollását biztosító eszközök hiányosságai. Ezen problémák oka pedig a legtöbbször egyszerű: a termelésmenedzsment eszközök és a folyamatok évekkel ezelőtt, egy teljesen más volumenű működésre lettek meghatározva. Ezeket az eszközöket és folyamatokat azóta csak elemenként és nem összefüggéseiben fejlesztették tovább. Így mára elérték ezek fejleszthetőségének és üzemeltetésének a határát. Ez ma komoly gond, de holnap már konkrét veszély.
Ezek a vállalkozások azt tapasztalják működésükben, hogy egyre nehezebben vagy csak részeiben tudják a szükséges módosításaikat beilleszteni az operatív működésükbe. A valós számok, adatok, állapotok egyre nagyobb eltérést mutatnak a tervezett céloktól.
A másik tipikus tünet az, hogy az eddigi fejlődésük kulcsát jelentő gyors reagálási és akár gyártási idő is egyre inkább nő, ezzel tovább rontva az üzleti lehetőségeket.
Rendben. Adott a probléma, a tornyosuló feladatok sokasága, de mi a megoldás?
Itt lépünk a képbe mi. A K3 ipari szoftverfejlesztésre szakosodott, de nem a hagyományos módon. Legtöbb ügyfelünk a termelésirányítás, termelésmenedzsment területéről érkező olyan vállalkozás, akik először gondolkodnak ipari szoftverfejlesztésben. Mi vagyunk az életükben az első ipari szoftverfejlesztő partner. Így nem pusztán egy jó fejlesztő csapatra van szükségük, aki mindent is lefejleszt, amit kérnek, hanem ennek a területnek a szakértő tanácsadóira is. Segítségünkkel életszerű, hatékony és időtálló megoldást biztosíthat vállalkozásának.
Hogy néz ki mindez a valóságban?
Az alapoktól kezdjük, lépésről-lépésre haladunk.
Első lépésként a Business Analyst szolgáltatásunkkal személyre szabott módon felmérjük a jelenlegi helyzetet, folyamatokat és infrastruktúrát. Definiáljuk az eddig kialakult szűk keresztmetszeteket, az elérni kívánt ideális célt és a piaca jövőbeli trendjeit.
Ezt követően jön egy olyan olyan lépés, amit a legtöbb helyen elrontanak, legtöbbször azzal, hogy kihagyják. A feltérképezést követően közösen meghatározzuk az ideális cél elérése irányába mutató, szükséges, elégséges MVP-t.
Elindul a fejlesztés, de mi az az MVP?
Minimum Vialable Product, azza Minimum Életképes Termék. A jövőbeli teljes rendszer azon magja, gerince, ami már tartalmazza a hatékonyabb működés támogatásához tartozó legalapvetőbb funkciókat. Ezeket fejlesztjük le először és be is vezetjük a cégnél. Így ezek a lehető legrövidebb idő alatt ráerősíthetnek a termelésre, csökkenthetik a menedzsment terhelést, növelhetik a termelés biztonságot, és nem utolsó sorban megkönnyítik, gyorsabbá teszik a jövőbeli folyamattervezéseket. Arról nem is beszélve, hogy a további rendszerelemek tervezéséhez és megvalósításához elengedhetetlen információk kerülnek felszínre mindeközben. Ráadásul a megrendelőnél induláskor nem egy 180 funkcióval teletűzdelt rendszer használatát kell megtanulni és értő módon használni a munkatársaknak. Hanem lépésről-lépésre bővül a funkciókészlet, van idő bevezetni, elsajátítani a használatát, illetve szükség esetén javítani, finomhangolni a működést is.
Miért kulcsfontosságú ez és miért nem szabad kihagyni?!
Ha az Önök cégénél sem csak fejben sakkozó világbajnokok vannak minden területen, akkor egyszerűen nem életszerű az, hogy egy minden részletre kiterjedő, hibátlan rendszerterv megszülethessen pusztán tervezési fázisban. Egyszerűen ez a modell ezen iparágban nem működik és mégis sok cég egy felnőtt elefántot akar egyben megszülni...
Ha nem is tudatosan, de az ettől való félelem tartja vissza legtöbbször az egyedi ipari szoftverfejlesztés megkezdésétől a vállalatokat. Beláthatatlannak látják előre az időt, a ráfordítást és az eredményét. A fentiek alapján lássuk be, nem is csoda.
Na jó, de akkor mégis hogyan?
Közreműködésünkkel lehetőség van a meglévő folyamatok újragondolására, megváltozott igények alapján történő újradefiniálásra. Ezekbe már az új ipari szoftver funkciói is szervesen be vannak tervezve. Ez teszi hatványozottan hatékonyabbá, átláthatóbbá és tervezhetőbbé az egész működést.
Ez a folyamat újratervezés és az erre épülő, az egyedi igényeket kielégítő szoftverfejlesztés nemcsak. hogy a már régóta szükséges és várakozó megoldalndó problémák jelentős részét szünteti meg, hanem a szoftver tervező, és fejlesztő szakembereink munkája által megteremti a jövőbeli rugalmas továbbfejlesztés, bővítés lehetőségét is.
Maga a fejlesztési folyamat így már jól definiálható időben, szükséges partneri közreműködésben és nem utolsó sorban a költségek tekintetében is. Arról nem is beszélve, hogy az eredmény, azaz a hatékonyság is teljesen más lesz. Erről az eredményről hazánk egyik meghatározó vadhúsfeldolgozó cégénél is büszkélkedhetünk. A FiWi-nél egy ma már pár kattintással nyomon követhető a vadásztársaságok által meglőtt egy vadból a különböböző receptúrák általi feldolgozás alatt létrejött összes termék, félkész termék, azok tárolási, feldolgozási módszerei, helyei, személyei egészen addig a pillanatig, amíg egy értékesítési ponton a polcokra kerül.
Az ügyfeleink által egyik leginkább nagyra értékelt sajátosságunk az, hogy egyaránt átlátjuk a kkv-k, és nagyvállalatok működési és döntéshozatali folyamatait és logikáját. Az elmúlt, közel másfél évtizedes e területen szerzett szoftver tervezési, fejlesztési és rendszerüzemeltetési tapasztalatunk számukra olyan koncepcionális, tervezési, fejlesztési és üzemeltetési zsákutcáktól menti meg őket, amelyek a legtöbb eseteben a fejlesztési költségek többszörösével érnek fel, mind eszmei, mind időbeli, mind valós anyagi értékben. Erre remek példa egy szeretett partnerünk a VintageBeauty. Ők prémium minőségű szépségápolási termékeket gyártanak és többek között attól vált kihívásokkal telivé az ő működésük, hogy gyártási folyamatokban, a termék sikerességének egyik alapja, hogy a receptúráikban hemzsegnek a gyorsan romló alapanyagok, amelyek ára egyre inkább emelkedik. A profitabilitásuk sarokpontjává így a extra dinamikus termék alapanyag kezelés, nyilvántartás és riasztás mellett az aktuális alapanyag készlet lejárati idejéhez optimalizált gyártástervezés megvalósítása állt. A rendszer bevezetésével erre kapta olyan megoldást, ami az eddigi megoldásaikhoz képest hatványozottan tette őket eredményesebbé.
Eszközt kínálunk Önnek az eredményesebb működéshez A cégek sikerességét a náluk felhalmozott tudás, tapasztalat, know-how-n kívül a készség szinten használt, célspecifikus eszközeik adják. Mi ezeket tervezzük meg, fejlesztjük le és üzemeltetjük Önnél. Ha látja ebben az Ön cégének eredményesebb jövőképét, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek egyikén >>
Commentaires